- Hvordan får jeg det sagt, når det er svært?
- Fik patienten sagt, hvad han ville?
- Hvad gør jeg, når borgeren bliver så vred?
- De pårørende blander sig og brokker sig; hvordan håndterer jeg det?
- De tror bare, de kan kræve hvilken hjælp, de vil have.
Mål og metode
Kurset giver indsigt i kommunikationens dynamikker. Gennem oplæg, konkret træning og refleksion får deltagerne værktøjer til at håndtere nogle af de mest almindelige udfordringer i kommunikationen med borgere, patienter og deres pårørende.
Kurset tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag, og undervisningen bygger på kursisternes egne case-eksempler.
Varighed
Som udgangspunkt varer kurset to undervisningsdage á 6 timer med ca. 2 ugers mellemrum.
Underviser
Sundhedsantropolog og kommunikatør Mette Breinholdt.
Læs mere om Mette Breinholdt
Næste kurser - en figursyet model?
Kan I samle et hold på jeres arbejdsplads, skræddersyr vi gerne et kursus til netop jeres arbejdssituation. Vi kommer også gerne ud til jer.
Kontakt Hermes Interaktion for en uforpligtende samtale.
Pris og tilmelding
Som udgangspunkt: 2.700 kr. ex. moms / 3.400 kr. incl. moms per deltager. Prisen er inklusive forplejning.
Tilmelding pr. mail til: info@hermes-inter.dk
"..kommunikation spiller direkte ind på både patienttilfredshed, patientsikkerhed, behandlingsresultater, omdømme og medarbejdertrivsel."
Helle Petersen, Kommunikationsforsker
”Det er vanskeligt at kommunikere godt; det er en færdighed. Ikke en evne, man bare er født med, men noget man har et udgangspunkt for at blive god til, hvis man træner bevidst”
Pål Guldbrandsen, Professor
Copyright © All Rights Reserved